02 de juliol 2008

EXCURSIÓ NOCTURNA AL MONTCABRER. 22 de juny de 2008.

Per a la lluna plena del mes de juny vam fer una excursió nocturna al Montcabrer. Des de Castalla vam eixir a les 3 de la matinada, en direcció a Alcoi. Els cotxes els deixàrem a l´entrador del barranc del Cing, damunt d´Alcoi, i amb la frescor de la nit ens endinsàrem pel barranc. Per la part més estreta, la lluna no arribava a il.luminar, i com que, després de les pluges de primavera, el llit del barranc portava un petit corrent, de quan en quant sentíem el soroll de l´aigua. Més amunt arribem, ja fora del barranc, a les Casetes de Vilaplana, i entre bancals d´ametlers i oliveres amb algun rodal de pins i carrasques, als masos dels Capellans. Des d´allí agafem un caminet a la dreta que puja més bancals, i per una drecera emboscada, eixim al coll de Sabata, des del qual veiem els llums de la zona Nord d´Alcoi, així com les dels pobles de Benilloba, Benasau, Penàguila o Benifallim, i la silueta de les serres dels Plans, Aitana i Serrella, amb les primeres clarors del diumenge.

A partir d´allí comença una senda que puja a poc a poc una llarga carena, que al final se´ns fa un poc feixuga. Passem de 1011 metres del coll de Sabata als 1338 de les Penyes Monteses. A l´arribar al collat que separa l´Alberri del Montcabrer, sobre les 6.30, podíem gaudir de l´eixida del sol sobre la serra de la Safor. Només restava arribar al cim del Montcabrer, a 1389 metres. Una vegada dalt, mentres esmorzàvem, podíem veure còm el sol anava pujant, i reflectint-se sobre la làmina d´aigua que formava el pantà de Beniarrés, totalment ple, i també còm anava donant les seues primeres llums a la serra de Mariola.

Després d´esmorzar baixem el barranc del Carrascalet, a ponent de la línia de cims de Mariola. A mitjan baixada, a un costat de la senda, parem a beure a la font del Carrascalet.

Continuant donant la volta a l´Alberri trobem altres dues fontetes: la de Julià i la dels Bassiets. I de nou arribem al coll de Sabata.

Des d´allí faltava baixar per una pista en molt bon estat, ben ombrejada de pinar, excepte en alguns rodals que encara estan recuperant-se de l´incendi de 1994. Una drecera ens deixa en la mateixa font de Serelles, després d´haver passat per dalt del mas. De bon matí, el raconet de la font està ben animat de gent que està esmorzant, o que arriba disposada a banyar-se a la bassa de la font.

Arribem a les proximitats d´Alcoi, i entre els carrers d´una urbanització acabem en la carretera del Preventori, on teníem els cotxes. Amb molta son, i les calors estivals de mitjan matí, ens en tornem a Castalla.