08 de desembre 2009

UN DIA A L´APLEC EXCURSIONISTA DELS PAÏSOS CATALANS

Enguany, el 33é Aplec Excursionista dels Països Catalans té lloc a la comarca de la Safor, entre el 4 i el 8 de desembre.
Un grupet de castelluts hem participat en l´excursió a la serra de Corbera. Ens vam desplaçar a Benifairó de la Valldigna dissabte de vesprada, i vam acampar en una zona condicionada a l´entrada del poble. A l´endemà, a les 8 del matí, isquérem cap a Tavernes de la Valldigna entre camps de tarongers i séquies. Érem prop de 60 participants, de tot arreu dels Països Catalans. A partir de Tavernes comença la pujada, per una solana cremada, fins enfilar-nos pel barranc de la Penya Roja. La senda puja fent múltiples revoltes, passant d´una banda a l´altra del barranc, fins arribar a un altiplà on sobreviuen alguns rodals de pinastres i carrasques, entre vegetació termomediterrània (llentiscles, coscolles, cepell, romaní, argelaga...). A l´esquerra s´alça, aparentment inaccesible, la serra de les Agulles, que recau cap a la valleta d´Aigües Vives, i a la dreta, la línia de cims més alts. Al final del planell esmorzem a la font del Barber, sota l´ombra de grans pins. A partir d´allí, una pujada duríssima corona un collat, des del qual ja es veu tot el golf de València, els arrossars de la Ribera Baixa, l´Albufera, algunes zones humides, i al fons, la Calderona i el cim del Penyagolosa que sobresurt per darrere. Cap a l´interior, una gran llista de serres: el Montdúver, l´Aitana, els Plans, el Benicadell, Mariola, el Reconco, la Blasca, el Capurutxo, la serra Grossa, el massís del Caroig, Martés... No arribem a pujar a la Ratlla (625 m), el major cim de tota la serra, però el tenim a tir de pedra.
Seguim per una senda que recorre tota la carena, amb precipicis mirant la mar. A poc a poc anem davallant fins la font de la Sangonera, amb el Montgó a la vista. Des d´allí només queda continuar per una senda fins arribar a la pista que hem trobat al pujar, i que prompte deixarem per tornar per la senda de les Revoltes fins Tavernes, deixant el cim de les Creus a l´esquerra. De Tavernes a Benifairó, pel mateix camí que hem agafat de matí, tornem al punt final. Allí dinem amb bona companyia, i més avançada la vesprada assistim a una de les xarrades organitzades, i a la fireta d´associacions de Simat de la Valldigna.

Anònim ha dit...

Quà bé vius, Josep Lluís!
No te'n perds ni una!
Fins diumenge.
Francesc

administrador ha dit...

Fins diumenge... encara que ploga.