02 de desembre 2007

EXCURSIÓ AL CASTELLAR (ALCOI)

Diumenge 2 de desembre vam fer l´excursió al Castellar d´Alcoi, primera estribació del parc natural de la Serra de Mariola. Eixírem des del poliesportiu d´Alcoi, deixant la carretera de la Font Roja per ficar-nos en la via verda.

Passant túnels i ponts, un d´ells l´espectacular pont de les Set Llunes, sobre el riu Polop, arribem al barri de Batoi, contemplant des de baix el Salt, que després de les pluges d´octubre encara portava un petit regatxol.

Des de Batoi creuem la carretera de Banyeres, passant per uns carrers recentment asfaltats, i prompte trobem una senda entre pins que de sobte s´enlaira, passant entre les dues parets que forment el Castellar. La pujada és dura, ombrejada, al peu d´un impressionant tallat rocós, al qual arribem a pujar. Allí esmorzàrem, amb una vista completa d´Alcoi.

Encara quedava un tram costerós per pujar, per una vessant de praderia amb algun pi, fins un collat, a la vora del qual vam poder vore les restes del castell moro d´Al Quy, sobre la vall del riu Barxell. Traspassem el collat per un pinar dens fins a una cresta, la qual seguim gairebé pel capdamunt, baixant fins topetar amb la valla de la carretera de Banyeres al pas pel Salt. La senda segueix la valla fins el caseriu del Salt, on travessem per una senda el riu Barxell abans de precipitar-se pel Salt fins un replà-mirador, d´on tenim immediatament davant, la cascada del Salt i el Castellar.

A partir d´allí, una suau baixada entre pinars ens duu a una zona de bancals on trobem una font, i baixant un poc més, arribem al primer pont de la via.

Des d´allí, desfarem tot el camí per la via que havíem fet a l´anada fins el poliesportiu.