22 de novembre 2007

EXCURSIÓ SERRA GROSSA

Ací vos mostrem algunes de les fotos de l´excursió que vam fer diumenge 18 de novembre a la serra Grossa. La ruta començava des de Vallada (la Costera), passant pel paratge de les Ermites, amb uns cuidats jardins, font i zona recreativa. A la vora de l´ermita hi ha una piscina que s´ompli de l´aigua d´un rierol d´aigua salada. Més endavant vorem l´origen d´aquest rierol.

Pugem per una empinada senda al peu del Penyó, i quan prou més amunt ja planeja, ens trobem el túnel del Sumidor, on baixant en vertical uns 4 metres arribem al rierol. La galeria interior té 1300 metres de recorregut, i més de 200 de desnivell. L´aigua subterrània és dolça, però el seu pas per roques d´algeps la fa salada.

Més amunt arribem a una pista, que al pas per la base del Penyó abandonem. La pujada al penyó és breu, però enlairada. Alguns escalons picats en penya ens permeten fer cim (650 m.). Després d´esmorzar en la base del Penyó, continuem cap al castell, visible des del cim. Es troba al capdamunt d´un replà cremat. Del castell només queden alguns fragments de muralla. Tornem quasi al punt on havíem esmorzat, i baixem ja cap a les ermites, passant per una ombria amb freixos, i la Penya de l´Àguila, immediata a les ermites.

Ja al poble vam tindre ocasió per a visitar l´almàssera Molins de Paixerell, on s´elabora oli de manera artesanal. No va faltar el dinar, abans de tornar a Castalla.